Latający samochód dostępny do testów

8 czerwca 2018, 09:08

Firma Kitty Hawk, współfinansowana przez założyciela Google'a Larry'ego Page'a zaprezentowała latający samochód. Urządzenie „Flyer” zostanie udostępnione potencjalnym kupcom do testów.



mks_vir powrócił ! – nowa wersja legendarnego polskiego antywirusa

28 maja 2018, 12:37

Program antywirusowy mks_vir to bez jedna z niekwestionowanych ikon polskiej informatyki. Stworzony pod koniec lat 80 ubiegłego wieku przez Pana Marka Sella program, rozwijany później przez firmę MKS, przez lata przecierał szlaki w trudnej i niezwykle wymagającej sztuce cyberbezpieczeństwa. Mimo burzliwej historii i w konsekwencji kilkuletniej nieobecności na rynku marka mks_vir jest znana praktycznie każdemu, kto choć trochę interesuje się bezpieczeństwem komputerowym


Gra ma nauczyć rozpoznawania fałszywych informacji

23 lutego 2018, 05:36

Gra Bad News to dzieło naukowców z University of Cambridge, które ma nauczyć ludzi rozpoznawania fałszywych informacji. Pozwala ona na budowanie serwisu społecznościowego poprzez wybieranie sensacyjnych nagłówków i zdjęć oraz dzielenie się nimi z wyimaginowanymi fanami portalu. Punkty są przyznawane za obrażanie celebrytów i rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji.


Microsoft przejmie Electronics Arts?

31 stycznia 2018, 05:52

Analitycy nie wykluczają, że już wkrótce Microsoft ogłosi zamiar przejęcia Electronic Arts, jednego z największych światowych producentów gier wideo


Jazzowy czy klasyczny? O różnicach w mózgach pianistów

17 stycznia 2018, 12:35

Laikom może wydawać się, że wykształcony pianista jest w stanie zagrać każdy utwór, niezależnie od jego stylu. Jednak nawet pianiści z dziesięcioleciami doświadczenia mają problemy z przełączaniem się pomiędzy tak różnymi stylami, jak jazz i muzyka klasyczna.


Sztuczna inteligencja będzie manipulowała grami, byśmy zapłacili więcej?

17 stycznia 2018, 08:57

Redaktorzy serwisu TechPowerUp informują, że twórcy gier mają zamiar zaprząc sztuczną inteligencję do wyciśnięcia z graczy jak największej ilości pieniędzy. SI będzie tak manipulowała przebiegiem online'owej rozgrywki, by gracz jak najczęściej dokonywał mikrozakupów.


© avlxyzlicencja: Creative Commons

Instytut Żywności i Żywienia przygotował dla dzieci aplikację o zdrowym żywieniu

5 stycznia 2018, 13:24

„Zdrowice” to nowa aplikacja o zdrowym żywieniu dla dzieci i młodzieży przygotowana przez Instytut Żywności i Żywienia. Eksperci mają nadzieję, że dzięki tej grze dzieci zainteresują się zasadami racjonalnego żywienia i zdrowym stylem życia.


Samwell Tarly autorem pracy o klimacie świata „Gry o Tron”

21 grudnia 2017, 12:42

Naukowcy z 3 brytyjskich uniwersytetów - w Bristolu, Cardiff i Southampton - posłużyli się modelem klimatycznym, by symulować i badać klimat "Gry o tron".


Prehistoryczne kobiety silniejsze od współczesnych wioślarek

30 listopada 2017, 10:18

Badania porównawcze kości współczesnych kobiet oraz kobiet mieszkających w Europie Środkowej w ciągu pierwszych 6000 lat po pojawieniu się rolnictwa wykazały, że zajmujące się rolnictwem panie żyjące przed tysiącami lat miały ramiona silniejsze niż obecnie żyjące zawodniczki wioślarstwa


Biologia ewolucyjna zdradza, co jest najważniejszą umiejętnością piłkarza

30 listopada 2017, 05:28

Profesor Robbie Wilson z University of Queensland postanowił odpowiedzieć na pytanie, co jest najważniejsze dla gracza w piłkę nożną – panowanie nad piłką, możliwości fizyczne czy zdolność do utrzymania równowagi. Naukowiec wykorzystał przy tym techniki analityczne używane w biologii ewolucyjnej.


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy